MUHAMMED AKİF

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
MUHAMMED AKİF KARAL

SİNOP ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

MAKALELER

  • 1. Social story effectiveness on social interaction for students with Autism: A review of the literature.

    KARAL MUHAMMED AKİF,Wolfe Pamela S
    Yayın Yeri:EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES Yıl:2018

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 2154-1647
  • 2. Comparative Investigation of Differences between Special and General Education Teachers’s Perceptions about Students with Autism in Turkey

    KARAL MUHAMMED AKİF,Riccomini Paul J.
    Yayın Yeri:INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION Yıl:2016

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 0827-3383
  • 3. Primary education teachers' experiences in resource rooms in Turkey: disability vs. giftedness

    TAN SEMA, KARAL MUHAMMED AKİF, ÜNLÜOL ÜNAL NESLİHAN
    Yayın Yeri:Education 3-13 Yıl:2022

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 0300-4279
  • 4. Developing Accessible Lesson Plans with Universal Design for Learning (UDL)

    ÜNLÜOL ÜNAL NESLİHAN, KARAL MUHAMMED AKİF, TAN SEMA
    Yayın Yeri:International Journal of Disability, Development and Education Yıl:2020

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 1034-912X
  • 5. The showcase of special education in Turkey: Guidance and research centres

    KARAL MUHAMMED AKİF, ÜNLÜOL ÜNAL NESLİHAN
    Yayın Yeri:Journal of Intellectual & Developmental Disability Yıl:2022

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 1366-8250
  • 6. Effects of video modeling on addition word-problem performance of students with autism spectrum disorder

    KARAL MUHAMMED AKİF, Riccomini Paul J, Hughes Elizabeth M.
    Yayın Yeri:International Journal of Developmental Disabilities Yıl:2022

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 2047-3869
  • 7. In-service training for special education teachers working with students having developmental disabilities to develop effective transition goals

    KARAL MUHAMMED AKİF,Wolfe Pamela S
    Yayın Yeri:International Journal of Developmental Disabilities Yıl:2018

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 2047-3869
  • 8. Özel Eğitim Alanında Yayımlanmış Tek-denekli Çalışmalarda Yer Alan Çizgi Grafiklerinin İncelenmesi

    KARAL MUHAMMED AKİF
    Yayın Yeri:Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2021

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 1301-9058
  • 9. Contemporary Issues of Special Education in Turkey

    KARAL MUHAMMED AKİF
    Yayın Yeri:Journal of Special Education Preparation Yıl:2021

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 2768-1432
  • 10. Meta-analysis of single-case treatment effects on self-injurious behavior for individuals with autism and intellectual disabilities

    Morano Stephanie,Ruiz Salvador,Hwang Jiwon,Wertalik Jennifer L,Moeller Jeremy,KARAL MUHAMMED AKİF,Mulloy Austin
    Yayın Yeri:Autism Developmental Language Impairments Yıl:2017

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 2396-9415
  • 11. Online Community-Based Instruction (CBI) Training for Pre-Service Special Education Teachers in Turkey

    KARAL MUHAMMED AKİF,Wolfe Pamela S
    Yayın Yeri:Exceptionality Yıl:2020

    Kapsam:UluslararasıHakem:HakemliTür:Özgün MakaleISSN: 0936-2835